środa, 6 sierpnia 2008

Wizerunek twarzy

Któż z nas będąc w innym kraju, szczególnie z innego kręgu kulturowego, nie chciałby przywieźć z wakacji zdjęć mieszkających tu ludzi? Należy jednak pamiętać, że w islamie nie jest wskazane robienie zdjęć szczególnie kobietom. Dlatego też w meczetach nie znajdziesz żadnego wizerunku człowieka. Są one pięknie zdobione motywami roślinnymi oraz cytatami z Koranu, w przeciwieństwie do chrześcijańskich kościołów często wypełnionych po brzegi obrazami i figurami Świętej Rodziny oraz męczenników i świętych.

Dlatego też mieszkając tutaj bardzo ostrożnie podchodzę do fotografowania ludzi. Ale bardzo często to ja jestem dla nich atrakcją. Młode dziewczyny widząc mnie z aparatem zazwyczaj chcą zrobić sobie ze mną zdjęcie. Ale największym zdziwieniem było dla mnie, że kobiety noszące higab zasłaniający całą twarz z wyjątkiem oczu podnoszą go, aby ich twarz była widoczna na rodzinnych fotografiach. Co więcej zrobiły sobie taką rodziną fotografię ze mną po środku. Mnie jednak zabrakło odwagi, aby poprosić je o zrobienie takiego zdjęcia moim aparatem :)


Egipska młodzież bardzo często robi zdjęcia telefonami komórkowymi, a dziewczyny chętnie pozują. Czyż nie są piękne?

0 komentarze: