niedziela, 24 stycznia 2010

Zaszyfrowane hieroglifami

Najpierw były słowa i opowieści przekazywane ustnie z pokolenia na pokolenie. Potem bóg Toth przekazał ludziom znaki zwane Hieroglifami, aby mogli je zapisywać. I choć hieroglify powstały ponad 5 200 lat temu, jak się okazuje ludzie nadal z nich korzystają, tworząc ich coraz bardziej współczesne wersje. A może macie swoją interpretację zaszyfrowanej w ten sposób wiadomości?



* * *
Przeczytaj także:
Na początku było słowo
Staroegipskie kody - kartusze
Cyfry, arabskie?

5 komentarze:

blog niedzielny pisze...

jak to dobrze ze mozemy poslugiwac sie juz przyzwoitym pismem ;)

joanna pisze...

'Jeśli pokonasz tor przeszkod - otrzymasz 3 piwa gratis'

Aniu, dziekuję za "Peron4" - bardzo fajne miejsce :))

A zdjecia z targu wielbłądów - obłędne :))

Tribudragon pisze...

to jest abstrakcja na wysokim poziomie,

Ania, podsuwasz pomysly wspolczesnym malarzom - artystom :)

Kroniki egipskie pisze...

Z tym wysokim poziomem to bym nie przesadzała ;)

Dla mnie brzmi to trochę "Hej co żywo, na piwo!" lub "Trzy strzeliłem" (mam nadzieję, że nie jestem jedyną osobą, która jeszcze pamięta tę reklamę). A nad "strzelającymi" Wódz czuwa (hieroglif z okiem Horusa)! Zastanawiają mnie jeszcze piramidy - czyżby był to bieg z przeszkodami po złocisty napój? Mam nadzieję, że aby zasłużyć na nagrodę nie trzeba wcześniej wykonać 12-tu prac Heraklesa ;)

... a prawdziwe intencje tworców tej reklamy możecie poznać tutaj.

Roqaya pisze...

obstawiam ze piramidy oznaczaja kierunek, czyli haram street :-)

ale sie usmialam :-)