niedziela, 1 lipca 2012

Ramadan 2012

Ramadanowe szaleństwo już się rozpoczęło. Handlowe dzielnice tętnią życiem, a wytwórcy fanoose - lamp ramadanowych mają ręce pełne roboty. Jeszcze tylko 19 dni i cały Kair zmieni się nie do poznania - wyciszy w ciągu dnia, kiedy obowiązuje post, a nocne życie rozkwitnie jeszcze bardziej. Kair - miasto, które nigdy nie zasypia pogrąży się w Ramadanowym szaleństwie.


Wiele osób trafia do nas poszukując informacji, kiedy w Egipcie rozpocznie się Ramadan. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Ramadan w bieżącym roku (1433 roku księżycowego według kalendarza Hirji) rozpocznie się 20 lipca. Decydujący głos w tej sprawie ma jednak Rada Mędrców, która na podstawie obserwacji księżyca podejmie ostateczną decyzję, dzień lub dwa przed jego rozpoczęciem.

Zapraszam do Ramadanowych galerii:
"Gdy fanoose rozświetla mrok", czyli Ramadan w Kairze
W oczekiwaniu na iftar
Świat Ramadanowych reklam

* * *
Zobacz koniecznie:
Ramadan w Egipcie
Fanoos - Ramadanowe lampy cz.1 cz.2 cz.3
Wszystkie posty związane z Ramadanem

7 komentarze:

Kosmetyczne podróże pisze...

W trakcie jednego z pobytów w Egipcie również trafiłam na Ramadan - było to we wrześniu 2008 r.

Gadzinka Shibuya pisze...

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku ja trafię na Ramadan. Nie przeszkadza mi to w ogóle :)

Anonimowy pisze...

hej! może mogłabyś poruszyć kwestię molestowania? jak to jest naprawdę?
http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,114757,12085232,Molestomapa_Kairu__Kobiety_mowia__Dosc_.html?startsz=x%3Futm_source%3Dfacebook.com&utm_campaign=FB_Wysokie_Obcasy&utm_medium=SM&as=1
pozdrawiam, Agat.

Kroniki egipskie pisze...

Agat, problem molestwowania kobiet nie jest nową rzeczą i niestety wciąż narasta. W najbliższych dniach napiszę więcej.

Gadzinko, życzę Ci udanego Ramadanu ;) W ośrodku turystycznym zapewne mocno go nie odczujesz, w Kairze także da się z tym żyć tylko trzeba wiedzieć jak się przygotować. Udanego urlopu!

mrscoma pisze...

przyznam szczerze, że chciałabym zobaczyć życie w okresie Ramadanu, nie miałam jeszcze takiej okazji ale mam nadzieję, że kiedyś mi się to uda :)

pamietniki w pisze...

warto było szukać tego posta, długo przemierzałem czeluści sieci, zanim tu trafiłem, fajny blog, pozdrawiam

Coelho książka pisze...

Bardzo interesujący blog, można się tu wiele dowiedzieć, pozdrawiam! :)
Będę tu częściej zaglądać ;)