wtorek, 2 kwietnia 2013

Ramadan 2013


Wiele osób trafia do nas poszukując informacji, kiedy w Egipcie rozpocznie się Ramadan.

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Ramadan w bieżącym roku (1434 roku księżycowym według kalendarza Hirji) rozpocznie się 9 lipca. Decydujący głos w tej sprawie ma jednak Rada Mędrców, która na podstawie obserwacji księżyca podejmie ostateczną decyzję, dzień lub dwa przed jego rozpoczęciem.

* * *
Zobacz także:
Gdy fanoose rozświetla mrok, czyli Ramadan w Kairze
Świat Ramadanowych reklam
Ramadanowe migawki
Ramadan w Kairze - reportaż BBC
Wszystkie posty związane z Ramadanem

6 komentarze:

Jo pisze...

już o Ramadanie ;)?, ja pamiętam w listopadzie, ale to z dekadę temu było

Pawel i Ola pisze...

dzieki za informacje.
pozdrawiam z Al-Khobar

Kroniki egipskie pisze...

A ja tymczasem pozdrawiam z Dusseldorfu :) Zimno w tej Europie, oj zimno ... Aż chce się wracać do Kairu.

Pawel i Ola pisze...

u mnie dzisiaj +27 stopni o siódmej rano, a ja biedny w garniturze i pod krawatem :D

Zofijanna pisze...

Uwielbiam podróże te dalekie i te bliskie i ciekawie opisane.
Zaglądam tutaj od jakiegoś czasu. Proszę po odbiór wyróżnienia.

Nieka pisze...

Do tej pory mnie irytuje, ze taki np. Ramadan moze zaczynac sie +/- dzien w roznych krajach. I wez tu czlowieku se wakacje zaplanuj ;) w zeszlym roku tak bylo z Eid Al Adha w UAE i Omanie.